Designerii grafici sunt de fapt niste artisti care combina
inteligent tehnologia cu arta. Sau cel putin asa ar trebui sa fie. Rolul
designerilor grafici intr-o companie este de a crea si de a livra sugestiv
mesajele si materialele companiei pentru care lucreaza, astfel incat sa
respecte identitatea acesteia si sa o prezinte intr-un mod inedit.
Cu ajutorul fotografiilor, a tool-urilor de design, a
culorilor si a fonturilor, un designer este capabil sa creeze imagini si
vizualuri menite sa impresioneze consumatorii dar si piata, la nivel general.
Designerii grafici sunt in general oameni destul de inteligenti, ei reusind sa
transmita eficient mesajele companiei prin vizualuri unice. Atributiile unui
grafic designer sunt in general orientate spre intelegerea si crearea
aspectului vizual al revistelor, ziarelor, jurnalelor, site-urilor web,
cartilor de vizita sau diferite alte materiale precum pliante, brosuri, bannere
etc.
Bineinteles, un designer cu experienta se va specializa pe o
singura categorie de materiale de comunicare astfel incat de fiecare data sa
poata livra materiale de cea mai buna calitate.
Primul lucru pe care trebuie sa il faca un designer inainte
de a concepe un nou design este acela de a determina nevoile clientului sau a
campaniei si sa adapteze intr-un mod unic mesajul la designul pe care doreste
sa il creeze. Un designer cu experienta ia mereu in considerare factorii
fizici, cognitivi, sociali si culturali de fiecare data cand incepe un proiect
nou, pentru a surprinde corect mesajul si pentru a-l transmite nealterat mai
departe.
De asemenea, un designer cu experienta indentifica din timp
nevoile oamenilor, incercand, in timp,
sa isi dezvolte si cunostintele de marketing si comportamentul
consumatorilor. Tot din procesul lor de
dezvoltare fac parte si intalnirile cu clientii sau directorii creativi ai
companiilor sau participarea la diverse cursuri si seminarii despre influenta
formelor si a culorilor in marketing.
Nu in ultimul rand, un designer grafic are rolul de a se
informa permanent si de a ramane la curent cu noutatile in domeniu, tocmai
pentru ca, la fel ca si in moda, spre exemplu, trendurile in design dicteaza
foarte mult cerintele si interactiunea pietei. Asadar, el trebuie sa fie
maleabil si sa poata sa se adapteze oricarei schimbari si cereri.
Comentarii
Trimiteți un comentariu