Care sunt de fapt, atributiile unui grafic designer?

Designerii grafici sunt de fapt niste artisti care combina inteligent tehnologia cu arta. Sau cel putin asa ar trebui sa fie. Rolul designerilor grafici intr-o companie este de a crea si de a livra sugestiv mesajele si materialele companiei pentru care lucreaza, astfel incat sa respecte identitatea acesteia si sa o prezinte intr-un mod inedit.



Cu ajutorul fotografiilor, a tool-urilor de design, a culorilor si a fonturilor, un designer este capabil sa creeze imagini si vizualuri menite sa impresioneze consumatorii dar si piata, la nivel general. Designerii grafici sunt in general oameni destul de inteligenti, ei reusind sa transmita eficient mesajele companiei prin vizualuri unice. Atributiile unui grafic designer sunt in general orientate spre intelegerea si crearea aspectului vizual al revistelor, ziarelor, jurnalelor, site-urilor web, cartilor de vizita sau diferite alte materiale precum pliante, brosuri, bannere etc.

Bineinteles, un designer cu experienta se va specializa pe o singura categorie de materiale de comunicare astfel incat de fiecare data sa poata livra materiale de cea mai buna calitate.

Primul lucru pe care trebuie sa il faca un designer inainte de a concepe un nou design este acela de a determina nevoile clientului sau a campaniei si sa adapteze intr-un mod unic mesajul la designul pe care doreste sa il creeze. Un designer cu experienta ia mereu in considerare factorii fizici, cognitivi, sociali si culturali de fiecare data cand incepe un proiect nou, pentru a surprinde corect mesajul si pentru a-l transmite nealterat mai departe.

De asemenea, un designer cu experienta indentifica din timp nevoile oamenilor,  incercand, in timp, sa isi dezvolte si cunostintele de marketing si comportamentul consumatorilor.  Tot din procesul lor de dezvoltare fac parte si intalnirile cu clientii sau directorii creativi ai companiilor sau participarea la diverse cursuri si seminarii despre influenta formelor si a culorilor in marketing.


Nu in ultimul rand, un designer grafic are rolul de a se informa permanent si de a ramane la curent cu noutatile in domeniu, tocmai pentru ca, la fel ca si in moda, spre exemplu, trendurile in design dicteaza foarte mult cerintele si interactiunea pietei. Asadar, el trebuie sa fie maleabil si sa poata sa se adapteze oricarei schimbari si cereri. 

Comentarii