Cum sa creezi o identitate de brand memorabila


In timp ce multi dintre noi asociem notiunea de branding sau identitate de brand cu marile companii, adevarul este de fapt altul.  Cu totii suntem familiari cu sloganuri celebre precum “I’m loving it” sau “Taste the feeling” si ne suna imediat in cap inclusiv melodia care insoteste aceste slogane. Practic ele au devenit sinonime cu brandurile pe care le reprezinta deci cu siguranta ai ghicit despre ce branduri este vorba.



Brandingul ar trebui sa fie o prioritate si pentru afacerile si brandurile mici dar este, intr-adevar unul dintre lucrurile cel mai greu de facut.  Statisticile spun ca jumatate din afacerile mici se inchid dupa 5 ani de activitate. Una dintre cauze este si faptul ca perceptia asupra brandingului este ca e un termen dificil de inteles si implementat. Si totusi, identitatea de brand este necesara pentru ca multe afaceri sa supravietuiasca.

Brandingul este important pentru ca reprezinta exact ceea ce este compania, cum arata, cum comunica, cum se prezinta si ce ofera tuturor celor care intra in contact cu ea(angajati, parteneri, furnizori, clienti).  Toate principiile dupa care se creaza o identitate de brand sunt de fapt un ghid despre “personalitatea” brandului tau. Iata cateva sfaturi ca sa dezvolti o identitate de brand memorabila, care sa acapareze macar o particica din mintea consumatorilor tai:

1.    Gaseste-ti scopul- un brand este o promisiune pe care trebuie sa o livrezi tutror celor cu care intrii in contact. Sa construiesti o identitate pentru brandul tau este o miscare vitala si necesara iar scopul afacerii tale trebuie sa raspunda la intrebarea “de ce?”. De ce exista brandul tau? De ce ti-ai pornit aceasta afacere? Cand iti raspunzi clar si concret la aceste intrebari, poti trece la pasul urmator.

2.    Gaseste-ti vocea - cum comunica brandul tau? Este tinerest, vesel, amuzant, sau este serios, corporate sau aventuros? Orice alegi sa fie, asigura-te ca toata identitatea este mulata pe tonalitatea si vocea pe care o comunici in piata. Cand incerci sa gasesti o directie pentru brandul tau ia in considerare regula celor 118 secunde. In 118 secunde trebuie sa se incadreze raspunul la intrebarea  “Ce face de fapt brandul tau?”. In momentul in care reusesti sa faci un pitch convingator in 118 secunde, esti deja pe drumul cel bun.

3.    Simplitatea este aliatul tau- este usor sa te gandesti la un milion de caracteristici pe care vrei sa le aiba brandul tau. Fara sa iti dai seama, unele s-ar putea sa fie in contradictie cu altele si oamenii nu vor mai intelege de fapt ce vrei sa spui. Cel mai important aspect de care trebuie sa tii cont este simplitatea in orice faci. Gandeste-te la faptul ca Coca-Cola nu si-a schimbat logo-ul din din secolul 19! L-a pastrat simplu si l-a comunicat de fiecare data in aceeasi forma si astfel a devenit parte din vietile multor oameni. Sa pastrezi lucrurile simple cand vine vorba de brandul tau, te poate ajuta sa cresti recunoasterea brandului pe piata, sa creezi o conexiune emotionala cu clientii tai si sa ii faci sa fie loiali.


Iata asadar, trei modalitati simple si eficiente prin care poti sa iti creezi o identitate memorabila de brand. Mentionam de pe acum ca daca nu ai pregatirea si expertiza necesara sa creezi o strategie de brand, lucrurile s-ar putea sa iti scape de sub control. Asadar, te sfatuim sa apelezi cu incredere la o agentie de branding care sa te ajute cu o strategie de brand creata special pentru nevoile afacerii tale.

Comentarii