Cum faci ca brandul tau sa iasa in evidenta?

Identitatea de brand contribuie intr-o mare masura la modul in care afacerea ta este perceputa pe piata. Dar nu te gandi ca daca ai o identitate de brand, lucrurile vor fi usoare de acum inainte. Problema care apare este ca mai sunt su siguranta zeci, daca nu sute de afaceri asemanatoare cu a ta si poate cel mai dificil lucru este sa te diferentiezi. Toate brandurile care sunt competitoare cu tine vor folosi strategii de marketing online sau de promovare insa iata care sunt lucrurile care te vor ajuta sa te diferentiezi si sa iesi in evidenta!



1.    Originalitatea- daca crezi ca este o idee buna sa copiezi ceea ce face alt brand, mai gandeste-te inca o data. Originalitatea nu presupune sa inventezi tu roada din nou ci sa observi ce au facut ceilalti si sa folosesti ideile pe care le observi pentru a crea idei noi personalizate pentru afacerea ta. Priveste dintr-un unghi din care nimeni nu a privit pana atunci si dezvolta-ti o voce si o imagine care iti apartin in totalitate. Cu siguranta nu iti doresti sa te “camulfezi” printre competitori.

2.    Sinceritatea- brandul tau chiar are datoria de a-si demonstra sinceritatea. De obicei, ceea ce apreciaza oamenii la un brand, pe langa produse sau servicii de calitate, este sa livreze ceea ce promit. De asemenea, sinceritatea trebuie sa fie prezenta in primul rand in mesajele de comunicare cu clientii, atat in online cat si in offline. Arata latura umana a brandului si in loc sa raspunzi tuturor solicitarilor clientilor cu un mesaj copy-paste extrem de corporate, raspunde-le personalizat, chiar daca iti ia mai mult timp. Diferenta o vei sesiza in oamenii care vor recumpara de la tine.

3.    Intelegere- cele mai populare branduri sunt cele care isi inteleg audienta.  Ei demonstreaza acest lucru prin faptul ca dezvolta si creaza mesaje relevante pentru grupul tinta de clienti la care se adreseaza. Acest lucru arata grija fata de consumator prin intelegereaz stilului lui de viata zilnic, a tabieturilor si a micro-momentelor care sunt responsabile pentru deciziile de cumparare ale acestuia.

4.    Indrazneala- in branding, riscul este de obicei recompensat. Cele mai indraznete branduri nu se sfiesc sa experimenteze cu noi tehnici, noi modalitati de comunicare sau noi ustensile care sa le largeasca vizivilitatea pe piata.

5.    Consistenta- este usor sa te pierzi in multime daca mesajul tau nu este auzit prea des si nu este clar definit. Daca standardele brandului tau nu sunt clar definite, oamenii vor fi confuzi, ceea ce va duce la un dezechilibru. Ceea ce ar trebui sa urmaresti este sa iti faci audienta sa te urmarerasca cat mai mult timp si sa le oferi o senzatie de familiaritate si predictibilitate.

6.    Vizibilitatea- e evident, daca oamenii nu vad brandul tau, nu vor stii de el si automat tu vei avea de pierdut. Desi cu siguranta vor fi cativa oameni cate re vor gasi organic, mai ales in social media, singura cale sa devii mai vizibil este sa folosesti in avantajul tau diverse oportunitati sa iti diversifici strategia.


Cele 6 aspecte ale unui brand care iese in evidenta sunt cele prezentate de mai sus si bineinteles multe altele. O diferentiere de calitate se poate realiza si cu ajutorul unei strategii de brand care sa iti arate toate aspectele brandului tau si ceea ce poti imbunatati. Foloseste cu incredere serviciile unei agentii de branding si relaxeaza-te stiind ca viitorul brandului tau este in mainile specialistilor.

Comentarii