Identitatea de brand contribuie intr-o
mare masura la modul in care afacerea ta este perceputa pe piata. Dar nu te
gandi ca daca ai o identitate de brand, lucrurile vor fi usoare de acum
inainte. Problema care apare este ca mai sunt su siguranta zeci, daca nu sute de
afaceri asemanatoare cu a ta si poate cel mai dificil lucru este sa te
diferentiezi. Toate brandurile care sunt competitoare cu tine vor folosi
strategii de marketing online sau de promovare insa iata care sunt lucrurile
care te vor ajuta sa te diferentiezi si sa iesi in evidenta!
1. Originalitatea-
daca crezi ca este o idee buna sa copiezi ceea ce face alt brand, mai
gandeste-te inca o data. Originalitatea nu presupune sa inventezi tu roada din
nou ci sa observi ce au facut ceilalti si sa folosesti ideile pe care le
observi pentru a crea idei noi personalizate pentru afacerea ta. Priveste
dintr-un unghi din care nimeni nu a privit pana atunci si dezvolta-ti o voce si
o imagine care iti apartin in totalitate. Cu siguranta nu iti doresti sa te
“camulfezi” printre competitori.
2. Sinceritatea-
brandul tau chiar are datoria de a-si demonstra sinceritatea. De obicei, ceea
ce apreciaza oamenii la un brand, pe langa produse sau servicii de calitate,
este sa livreze ceea ce promit. De asemenea, sinceritatea trebuie sa fie
prezenta in primul rand in mesajele de comunicare cu clientii, atat in online
cat si in offline. Arata latura umana a brandului si in loc sa raspunzi tuturor
solicitarilor clientilor cu un mesaj copy-paste extrem de corporate,
raspunde-le personalizat, chiar daca iti ia mai mult timp. Diferenta o vei
sesiza in oamenii care vor recumpara de la tine.
4. Indrazneala-
in branding, riscul este de obicei recompensat. Cele mai indraznete branduri nu
se sfiesc sa experimenteze cu noi tehnici, noi modalitati de comunicare sau noi
ustensile care sa le largeasca vizivilitatea pe piata.
5. Consistenta-
este usor sa te pierzi in multime daca mesajul tau nu este auzit prea des si nu
este clar definit. Daca standardele brandului tau nu sunt clar definite,
oamenii vor fi confuzi, ceea ce va duce la un dezechilibru. Ceea ce ar trebui
sa urmaresti este sa iti faci audienta sa te urmarerasca cat mai mult timp si
sa le oferi o senzatie de familiaritate si predictibilitate.
6. Vizibilitatea-
e evident, daca oamenii nu vad brandul tau, nu vor stii de el si automat tu vei
avea de pierdut. Desi cu siguranta vor fi cativa oameni cate re vor gasi
organic, mai ales in social media, singura cale sa devii mai vizibil este sa
folosesti in avantajul tau diverse oportunitati sa iti diversifici strategia.
Cele 6 aspecte ale unui brand care iese
in evidenta sunt cele prezentate de mai sus si bineinteles multe altele. O
diferentiere de calitate se poate realiza si cu ajutorul unei strategii de
brand care sa iti arate toate aspectele brandului tau si ceea ce poti
imbunatati. Foloseste cu incredere serviciile unei agentii de branding si
relaxeaza-te stiind ca viitorul brandului tau este in mainile specialistilor.
Comentarii
Trimiteți un comentariu