De ce ai nevoie de o strategie de brand pentru afacerea ta?

Când vine vorba de afaceri, mulţi antreprenori sunt interesaţi foarte mult de partea  legislativă, de acte, de contabilitate, de vânzări şi mai puţin de un lucru foarte  important: o strategie de brand. Pentru mulţi, acest lucru este încă o enigmă sau “un moft” în lumea afacerilor. Totuşi, este important de ştiut că o strategie de branding te ajută să înţelegi şi să vezi mai bine cum ar trebui să fie,  să arate şi să comunice brandul tău că să aibă succes şi să atragă clienţi.



Oamenii trebuie să se identifice cu un brand, să se îndrăgostească de el şi să îl  asocieze cu o imagine plăcută. Aici intervine strategia de brand, care te poate ajuta cu toate acestea. Înainte de o strategie de brand, ai nevoie de un brand. Iar că să dezvolţi un brand te poate ajuta o agentie de branding, specializată în crearea de branduri de succes. 

Iată aşadar, cu ce te ajută o strategie de brand: 

Îţi analizează brandul în detaliu. 

De la analiza ta interioară, ca şi fondator, la analiza pieţei şi a competiţiei, totul este documentat şi analizat de către experţi printr-un audit de brand. Ei îţi vor oferi în detaliu  tendinţele pieţei şi a consumatorilor, ce îi determina pe clienţi să cumpere produse din nişa ta şi cum vor reacţiona când se vor întâlni prima dată cu brandul tău. 

Îţi generează o identitate de brand 

Unul dintre cele mai importante lucruri când vine vorba de companii, identitatea de brand este exact personalitatea brandului: cum arată, ce sentimente transmite, cum convinge oamenii, ce poveşti le spune, ce mesaje să folosească, ce arhetip este şi ce arhitectură de brand are. 

Îţi oferă o strategie de poziţionare 

Prin preţ, calitatea produselor sau serviciilor, mesaje, culori, misiune şi viziune,  experţii pot poziţiona exact brandul tău pe o schemă a percepţiei consumatorului  astfel încât să înţelegi din start cum vei fi perceput. Este important să ştii concret acest lucru pentru că, în funcţie de poziţionare vei ştii exact cum te promovezi. 

Îţi oferă o strategie de marketing

 Strategie care se face în funcţie de toate cele trei puncte de mai sus. În funcţie de cine este brandul, ce mesaje transmite, cum arată, cum ajută consumatorii, ce preţuri practică, care sunt canalele de distribuţie  şi publicul ţintă, o strategie de marketing te ajută să vezi care sunt canalele potrivite de comunicare şi promovare pentru afacerea ta precum şi mesajele şi limbajul pe care trebuie să îl foloseşti pentru a fi perceput corect. 


Iată, aşadar cât de importantă este o strategie de branding pentru afacerea ta. Este, în termeni metaforici, “manualul de utlizare” al brandului tău şi ghidul concret către succes. O strategie de branding se realizează de către experţi şi poate  dura de la o săptămâna la o luna, în funcţie de cât este de complex brandul tău. Apelează cu încredere la o agenţie de branding specializată  care te poate ajuta în crearea unei strategii de brand care să te ajute! 


Comentarii